Τρίτη, Ιανουαρίου 05, 2010

Пиринско Цвеке - Πίρινσκο Τσφέκε – Λουλούδι του Πιρίν. (updated)

Macedonian Folklore Dance Ensemble "Tanec" - Pirin Dance from Pirin Part of Macedonia.

Македонски Фолклорен и Играорен Ансанбал ТАНЕЦ - Пиринско Цвеке (Пиринско Оро од пиринскиот дел на Македонија).

Το μακεδονικό μουσικοχορευτικό συγκρότημα ΤΑΝΕΤΣ στο χορό Пиринско Цвеке - Πίρινσκο Τσφέκε – Λουλούδι του Πιρίν.

--------

Πιστεύω ότι στην Ελλάδα είναι αδύνατον να δημιουργηθεί ένα ενιαίο αντιπροσωπευτικό παραδοσιακό συγκρότημα όπως είναι το αντιπροσωπευτικό παραδοσιακό μουσικοχορευτικό συγκρότημα TANEC στη Δημοκρατία της Μακεδονίας.
Αιτία δεν είναι μόνο οι πολλές διαφορετικές μεταξύ τους παραδοσιακές κουλτούρες οι οποίες, έτσι και αλλιώς, δεν ταιριάζουν μεταξύ τους. Βεβαίως, η διαφορετικότητα δεν είναι πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ότι στην Ελλάδα οι διαφορετικές παραδοσιακές κουλτούρες δεν αναγνωρίζονται επίσημα από σύγχρονο Ελληνικό κράτος  ως ξεχωριστές αλλά καταπιέζονται προκειμένου να αποδείξουν ντε και καλά ότι είναι ένα και το αυτό: ελληνικές, με αποτέλεσμα να αντιμάχονται μεταξύ τους, μέσω μιας παράλογης “κούρσας φυγής” στο παρελθόν για το ποια από αυτές είναι η ποιο ελληνική, για την ακρίβεια ποια από αυτές έχει ρίζες "αρχαίο"-ελληνικές και με μεγαλύτερη ακρίβεια ποια από αυτές έχει ρίζες στην… μυθολογία! Γι αυτό, στο έτος 2010, διαβάζουμε και ακούμε αρλούμπες με αναφορές σε “ρίζες” μυθολογικές  και δει ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΕΣ. (Ο ΔΙΟΝΥΣΟΣ ήταν μυθικό πρόσωπο και όχι ιστορικό.) Η αρχαιοπληξία είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.

Αντίθετα η Δημοκρατία της Μακεδονίας ποτέ δεν προσπάθησε να καταπιέσει τις διαφορετικές παραδοσιακές κουλτούρες στην επικράτειά της ούτε επεδίωξε να τις ονομάσει με το ζόρι "μακεδονικές". Εκεί οι Μακεδόνες έχουν την δική τους παραδοσιακή κουλτούρα οι οποία προβάλλεται στα ΜΜΕ κυρίως μέσω του TANEC (υπάρχουν και άλλα αξιόλογα σχήματα) και αντίστοιχα οι Αλβανοί, οι Ρομα, οι Βλάχοι και οι Τούρκοι που ζουν στη Δημοκρατία της Μακεδονίας έχουν τα δικά τους αξιόλογα μουσικοχορευτικά σχήματα τα οποία προβάλλουν την κουλτούρα τους ελεύθερα μέσω των ΜΜΕ και άλλων εκδηλώσεων στην γλώσσα τους με την υποστήριξη του σύγχρονου Μακεδονικού κράτους.

Οπωσδήποτε μεταξύ τους όλες οι παραδοσιακές κουλτούρες έχουν πάρει στοιχεία η μια από την άλλη, όπως συμβαίνει σε όλον τον κόσμο. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι όλες είναι το ίδιο. Παρά το γεγονός των πολιτιστικών ανταλλαγών η κάθε κουλτούρα διατηρεί την διαφορετικότητά της και την ταυτότητά της οι οποίες πρέπει να είναι σεβαστές από όλους.

12 σχόλια:

  1. Kala, ama tous dei aytous kammia babo ap' to Pirin tha pethanei ap' ta gelia i kaimeni...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Anonymous
    Και εσυ που το ξέρεις; Είσαι καμμιά Μπάμπο απ' το Πιριν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. οι έλληνες εθνικιστές είναι τόσο κομπλεξικοί , όπου εξαιτίας της έλλειψης παραδοσιακής ελληνικής μουσικής ασχολούνται με την παραδοσιακή μουσική άλλων εθνών, και συγκεκριμένου του μακεδονικού..
    τέτοιος εκφυλισμός...
    τέτοια χρεωκοπία..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να μαντέψω από πού προέρχεται το παραπάνω σχόλιο??
    Ασε καλύτερα ...

    Πάντως το τραγουδάκι ... δεν λέει. Υποκειμενικά πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το περιεχόμενο του βιντεο δεν είναι το τραγούδι εκτός από μερικά σκόρπια λόγια.
    Βασικά πρόκειται για μουσικο-χορευτική παράσταση με ωραίες φιγούρες, γυρίσματα, συγχρονισμό και κυρίως άψογο "δέσιμο" μουσικής και βηματισμών.
    Κρίμα που Ελλάδα δεν έχει να επιδείξει κάτι ανάλογο όπως είναι το τανετς στη Δημοκρατία της Μακεδονίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. αντίθετα λένε.. τα μεταφρασμένα από τα τούρκικα,τα βλάχικα,τα αλβανικά και βαπτισμένα ελληνικά τραγουδάκια ..
    αντι να ασχολούνται με τα τραγούδια των άλλων ας επικεντρωθούνε στο πεδίο του αγώνα για να βγεί η πατρίδα μας από την οικονομική χρεωκοπία στην οποία την οδήγησε η εθνικιστική τους ,αντιευρωπαική και ΠΑΡΑΝΟΜΗ απάνθρωπη βάρβαρη ιδεολογία...
    αλλά και το πλιάτσικο των εθνικοκάπηλων ελλαδεμπόρων που πλούτισαν σε βάρος του πλούτου που δημιούργησαν οι παππούδες και αφαιρώντας το μέλλον των παιδιών και εγγονών μας...
    δηλώνοντας και εκφράζοντας έμπρακτα ΣΥΓΝΩΜΗ για τα απερίγραπτα εγκλήματα που διέπραξαν οι βιολογικοί τους πρόγονοι εναντίον μεγάλου μέρους του πολυεθνικού ελληνικού λαού-Βλάχοι,τούρκοι,αλβανοί και κυρίως μακεδόνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δηλαδή πώς να δημιουργήσει η ελλάδα ανάλογο συγκρότημα όταν ΔΕΝ έχει ξεχωριστή ελληνική παραδοσιακή ενδυμασία, ξεχωριστή ελληνική παραδοσιακή μουσική, ξεχωριστά ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια?
    αν το κάνει θα πρέπει να κάνει πλαστογράφηση από τα γειτονικά έθνη, γεγονός όμως που φαίνεται πλέον εύκολα στην εποχή του ίντερνετ, γιατι όλα τα γειτονικά έθνη έχουν πλέον κατοχυρώσει σε όλη την ανθρωπότητα τον παραδοσιακό πολιτισμό τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Altogether national hatred is something peculiar. You will always find it strongest and most violent where there is the lowest degree of culture.

    Johann Wolfgang von Goethe

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμε 3:21ΑΜ, ορισμένοι Μακεδόνες επιδίδονται στον ακτιβισμό με σκοπό τη διάσωση και την προώθηση της γνήσιας Μακεδονικής κουλτούρας. Το χρωστάμε στους παπούδες και τις γιαγιάδες μας και είναι θέμα αξιοπρέπειας. Η περιφρόνηση και η εξύβριση ενός άλλου πολιτισμού είναι ένδειξη ρατσισμού και ο ρατσιστική νοοτροπία είναι ξένη στον γνήσιο Μακεδόνα. Αν δεν το έχεις καταλάβει, γίνεσαι καρικατούρα του πιο φανατικού Ελληνα σωβινιστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μπορείτε να διαβάσετε τη δική μου συνολική απάντηση στην ενημερωμένη ανάρτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. οι μακεδόνες σέβονται όλους τους πολιτισμούς, δίχως εξαίρεση ή πρόθεση υπεροχής.
    η διαπίστωση της πραγματικότητας σε σχέση με την απουσία ελληνικού παραδοσιακού πολιτισμού ειναι απολύτως θεμιτή ως αληθινή.
    η ενημερωμένη ανάρτηση του abecedar με βρίσκει απολύτως σύμφωνο,
    οι ακτιβιστές μακεδόνες από κανένα δεν χρειάζονται πιστοποιητικά εθνοτικής και αντιεθνιστικής στάσης.
    ιδιαίτερα από ψευτοαξιοπρεπείς συνοδοιπόρους των Χρυσαυγιτών.
    χαίρουν της εκτίμησης όλης της διεθνούς κοινότητας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή